Voorhoofdslift

Een voorhoofdslift is een geschikte ingreep wanneer uw wenkbrauwen door verslapte weefsels in het voorhoofd zodanig veel naar beneden zijn gezakt dat u een vermoeide uitstraling heeft gekregen. Een andere goede indicatie voor een voorhoofdslift is dat uw gezichtsveld belemmerd wordt door uitgezakte wenkbrauwen.

De moderne voorhoofdslift wordt met een ‘kijker’ endoscopisch uitgevoerd. Hierdoor zijn slechts op drie plekken kleine sneetjes nodig. Deze vallen alledrie achter de haargrens en zijn na genezing haast niet meer te zien. Bij een endoscopische voorhoofdlift wordt het botvlies van het voorhoofd losgemaakt van het bot. Daartussen liggen geen bloedvaten dus treden er geen bloedingen en blauwe verkleuringen op na afloop van de voorhoofdslift. Door het botvlies te liften en wat hogerop opnieuw aan het bot te bevestigen worden ook de voorhoofdshuid en de wenkbrauwen meegelift.

Een endoscopische voorhoofdslift kan onder lokale verdoving alsook onder volledige verdoving worden uitgevoerd. Na afloop van de voorhoofdslift wordt uw gezicht een dag met een drukverband omzwachteld. Over het algemeen zult u weinig last van pijn hebben. Ongeveer twee weken na de voorhoofdslift worden de hechtingen verwijderd.

Wanneer de uitgezakte huid zich niet beperkt tot het voorhoofd en de wenkbrauwen komen de volgende behandelingen eventueel in aanmerking: ooglidcorrectie, volledige facelift, featherlift, S-lift en een halslift

Na de voorhoofdslift kunt u licht last hebben van zwellingen en verkleuringen. Omdat echter tussen het botvlies en het bot wordt gewerkt zijn deze minimaal. Wanneer de fronsspier ook verwijderd is kunnen er wel flinke verkleuringen optreden. Deze verdwijnen binnen twee tot zes weken. Verdere complicaties: infectie, gevoelloosheid van het voorhoofd gedurende twee tot zes maanden, nabloeding, littekens, vochtophoping.