Thermage

Thermage is een behandeling om enigszins uitgezakte huid in het gezicht te 'liften'. Thermage wordt de laatste jaren regelmatig toegepast bij mensen die nog geen facelift operatie willen laten uitvoeren. Vaak is hun huid ook nog niet dermate uitgezakt dat een dergelijke ingreep noodzakelijk is. Thermage kan dan een fantastisch alternatief zijn. Vrouwen en mannen tussen de 30 en 60 jaar biedt thermage een mooie behandelingstechniek om hun huid strakker te maken en er dus weer jaren jonger uit te zien.

Thermage wordt uitgevoerd met het computergestuurde thermacool systeem van de firma Dalton Medical. Dit thermage systeem verhit de huid tot 5 mm diep met onhoorbare geluidsgolven. Het effect is dat de huid van binnen opwarmt waardoor een deel van het bindweefsel in de huid (het collageen) samentrekt. De koeltip van het apparaat beschermt uw zichtbare buitenhuid door deze tijdens de behandeling te koelen.

Direct na een thermage behandeling kunt u het effect al waarnemen en zult u ervaren dat uw natuurlijke gezichtsvormen al beter zichtbaar zijn. Door thermage wordt ook de aanmaak van nieuw collageen in de huid gestimuleerd. Daardoor kan uw huid na enkele maanden nog wat strakker worden. In totaal kan de huid door één thermage behandeling tot 30% krimpen. Normalerwijze is één thermage behandeling voldoende. De behandeling is niet geheel pijnloos. Als u de behandeling te gevoelig vindt kan uw huid wel verdoofd worden met een speciale crème.

De risico's van een thermage behandeling zijn gering. Uw huid kan wat opgezwollen of rood zijn. Deze symptomen verdwijnen echter binnen enkele dagen.