Tatoeage verwijderen

Een tatouage is een versiering van je lichaam en een manier om je eigen identiteit uit te drukken. Als u spijt heeft van een tatoeage op uw huid dan kunt u een van de volgende methoden voor het verwijderen van een tatoeage overwegen.

Tatoeage verwijderen: lasertherapie
De meest gebruikte behandeling voor het verwijderen van een tatoeage is lasertherapie. De laserbehandeling breekt de kapsels open waarin de inkt in de huid zit en breekt de inkt af in minuscule inktdeeltjes die daarna door het lichaam zelf afgevoerd worden.
Lasertherapie kent de beste resultaten en de kleinste kans op verbrandingen of littekenvorming. Donkere kleuren inkt reageren het beste op de therapie en moderne felle kleuren het slechtst.
Na het verwijderen van de tatoeage is er wel risico op het lichter worden van de huid of zelfs ontkleuring. Na een behandeling van de tatoeage met lasertherapie ziet de huid rood uit. De huid moet twee maanden lang beschermd worden tegen de schadelijke invloeden van zon om het risico van verkleuring van de huid te verkleinen.

Tatoeageverwijderen: prikpen
De huid wordt aangeprikt met een prikpen waardoor er kleine openingen ontstaan en de ingekapselde kleurstoffen naar buiten kunnen. Een verdoving is niet nodig en na de behandeling moet de huid met crème ingesmeerd worden.

Tatoeageverwijderen: plus- en minpool
Over de tatoeage wordt heen en weer bewogen met een pluspool terwijl de minpool naast de tatouage wordt geplaatst. De heen en weer bewegingen maken de moleculen van de inkt kapot en de opperhuid wordt verwijderd. Op de huid vormt zich een korst waar de inkt intrekt. De korst valt na enige tijd vanzelf af. Na de behandeling moet de huid goed verzorgd worden omdat die verbrand is. Risico's van de plus en minpool therapie zijn littekenvorming en blaren op de plaats van behandeling.

Klinieken die Tatoeage verwijderen behandeling aanbieden: