Kincorrectie

De kin bepaalt samen met de neus sterk het profiel van ons gezicht. Het is dus ook niet verwonderlijk dat veel mensen de wens hebben om door middel van een kincorrectie iets aan hun kin te laten verbeteren. Bij een kincorrectie kan een kleine verandering van enkele millimeters al een grote verbetering betekenen.

Een kincorrectie kan op enkele manieren uitgevoerd worden. Een te ver naar achterliggende kin kan met een prothese naar voren worden gehaald. Dit kan eventueel gedaan worden in combinatie met liposculptuur van de hals zodat er een mooier totaalresultaat behaald wordt. Bij een te ver naar voren stekende kin kan een stukje kaakbot weggehaald worden.

De nieuwe vorm van uw kin is zeer persoonlijk en moet bij de rest van uw gezicht passen. Het is daarom zeer belangrijk dat u een chirurg kiest met veel ervaring met de ingreep. En dat vooraf goed uw wensen besproken worden en de arts aangeeft wat wel mogelijk is en wat niet.

Een kincorrectie kan zowel onder plaatselijke als algehele verdoving worden uitgevoerd. De correctie van de kin kan gedaan worden door aan de onderkant van de kin een sneetje te maken en via die weg de prothese in te brengen. Het litteken is naderhand over het algemeen nauwelijks meer te zien. Ook kan er een sneetje gemaakt worden aan de binnenkant van de mond, in het tandvlees tussen de tanden en de lip. Daarnaast kan een kincorrectie worden uitgevoerd bij een ingetrokken kin door deze wat naar voren te halen door het inspuiten van een filler zoals Radiesse

Na een kincorrectie zult u een week lang een pleisterverband moeten dragen. Bloeduitstortingen kunnen voorkomen en een week zichtbaar blijven. Verder zal de kin enkele weken gezwollen blijven. In die tijd zal uw kin dus wat dikker lijken dan u misschien verwacht had. Om bloedingen en zwellingen tegen te gaan kunt u het gebied koelen met een coldpack.

Andere complicaties bij een kincorrectie zijn verschuivingen van het implantaat, afstotingsreacties, infectie, nabloeding, gestoorde wondgenezing. Bij een kincorrectie via de de mond is er een groter risico op infectie van de wond.