Featherlift

Een featherlift is een geschikte ingreep wanneer bepaalde gedeelten van het gelaat tekenen van uitzakking vertoont. Door een featherlift kunnen de wenkbrauwen, wangen, neuswangplooi en de kaaklijn worden gelift. Bij een featherlift en bij plastische chirurgie in het algemeen wordt altijd gestreefd naar een fraai en natuurlijk cosmetisch resultaat dat past bij de (leeftijd van) de individuele persoon. De rimpels in uw gezicht die ontstaan zijn als gevolg van de wijze waarop u bijvoorbeeld lacht of praat, zullen door een featherlift niet verdwijnen.

Een featherlift wordt uitgevoerd onder lokale verdoving. Aan het begin van de featherlift maakt de chirurg enkele kleine sneetjes. Via die weg brengt hij opvoernaalden in onder de huid waarmee hij enkele draden aanbrengt. De draden worden onderhuids vastgemaakt met weerhaakjes zodat verslapte en onderuitgezakte huidcontouren hersteld worden. Omdat er geen grote snedes gemaakt hoeft te worden geneest deze ingreep meestal zonder littekens. Een featherlift duurt slechts ongeveer twintig minuten en kent een snel herstel en nauwelijks kans op nabloedingen.

Het natuurlijk verouderingsproces van uw huid stopt niet door een featherlift. Na de operatie zal, net als ervoor, de elasticiteit van de huid geleidelijk verloren gaan. Het effect van een featherlift is meestal drie tot vijf jaar zichtbaar. Daarna kan eventueel een vervolgbehandeling plaatsvinden.

Wanneer de uitgezakte huid zich niet beperkt tot het middenstuk van het gelaat komen andere behandelingen eventueel in aanmerking: facelift, halslift, s-lift en een voorhoofdslift.

Complicaties: zwelling, infectie, nabloeding, littekens, vochtophoping.