Endermologie

Endermologie is een therapie die uitgevoerd wordt met een LPG apparaat. De letters LPG staan voor de initialen van de uitvinder van deze techniek. Het endermologie apparaat maakt in- en uitrollende en knedende bewegingen die het bindweefsel, de bloedvaten en het lymfestelsel stimuleren. Endermologie zorgt er letterlijk en figuurlijk voor dat u beter in uw vel komt te zitten!

Tijdens de behandeling draagt de cliënt een speciaal voor endermologie ontworpen bodysuit. Hierdoor glijdt de kop van het apparaat beter over het lichaam en wordt een optimale hygiëne verzekerd. De behandeling is pijnloos en voelt fijn aan.

Endermologie wordt voornamelijk toegepast bij cellulitis, vastzittende vetophopingen, littekens en na lipobehandelingen zoals liposculptuur of liposuctie. Daarnaast kan endermologie gebruikt worden bij brandwonden, pijnklachten aan spieren of gewrichten en stoornissen in de doorstroming van bloed en lymfe.

Endermologie is tevens een veilige therapie, omdat er geen operatie of chirurgische ingreep noodzakelijk is en er geen risico's of complicaties op kunnen treden. Wel moet een endermologie behandeling regelmatig herhaald worden om effectief te kunnen zijn. Voor een meetbaar effect zijn er ongeveer vijf behandelingen nodig. Voor optimale resultaten kunnen er tot twintig behandelingen nodig zijn. Om het behaalde resultaat van endermologie vast te houden kunt u bijvoorbeeld één keer per maand of per kwartaal een onderhoudsbehandeling laten uitvoeren. Afhankelijk van uw levensstijl en lichamelijke veranderingen zoals de hormoonspiegel, blijven de resultaten enkele maanden tot enkele jaren aanhouden.

Klinieken die Endermologie behandeling aanbieden: