CO2 laserbehandeling

Een behandeling met een CO2 of Erbium laser is een mogelijke behandeling wanneer u door oplopende leeftijd last begint te krijgen van groefjes rond de mond, kraaienpootjes naast de ogen, groeven in het voorhoofd of uitgebreide fijne rimpeltjes in het gelaat. Een CO2 laser behandeling kan ook diepere acné littekens verminderen of geheel laten verdwijnen.

De werking van een CO2 laser behandeling berust op verdamping van het water in de huid door een laserstraal. Met het water worden ook de omliggende cellen verdampt. Op deze manier kan uw huid laagje voor laagje gevaporiseerd (verdampt) worden. Tijdens de behandeling schrompelt tevens het collageen in de huid waardoor deze ook strakker wordt. Een prettig bijkomende effect!

Het herstel van uw huid na een CO2 laser behandeling duurt echter lang. U dient rekening te houden met een half jaar. In die periode mag u uw nieuwe huid niet aan zon of zonnebank blootstellen. Omdat een CO2 laserbehandeling pijnlijk is vindt deze altijd onder plaatselijke of algehele verdoving plaats.

Een CO2 laser behandeling is niet geheel zonder risico. Er kunnen huidinfecties optreden en de behandelde huid kan nog heel lang een onnatuurlijk rode kleur houden. Verder kan er pigmentverlies optreden wat zich uit in witte plekken en er kan littekenvorming voorkomen als er te diep wordt behandeld.